ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

niedziela, 7 lutego 2021

259. Sałatka warzywna z kapustą

 Witam, dzisiaj przedstawiam Wam przepis, który w pierwotnej wersji był przeznaczony dla pomidorów w zalewie, ale na moją potrzebę został przekształcony dla sałatki warzywnej z kapustą. Zalewa jest słodko- kwaśna idealna na jesienne i zimowe obiady.

A tak między nami to Wam się przyznam, że nigdy nie robiłam żadnych sałatek na zimę do słoików, tylko konserwową paprykę i ogórki. 

Wszystko się zmieniło, kiedy to dostałam pierwszy przepis na sałatkę z buraczków od cioci. Wtedy będąc w dziewiątym miesiącu ciąży postanowiłam spróbować swoich sił w przetworach. Wtedy na pierwszy raz zrobiłam z 15 kg buraków sałatki, mając nadzieję na wcześniejszy poród, jak się okazało nic to nie dało bo córka nie miała zamiaru wcześniej wychodzić. I tak z roku na rok tych przepisów na sałatki mi przybywa, i teraz zamiast 15 kg warzyw mam po 50 kg i robię z tego przetwory. Bo jak wiadomo swoje jest lepsze i zdrowsze i bardziej satysfakcjonujące.


Składniki na 8 litrowych słoików:

  • 1/2 kg cebuli- pokrojona w piórka
  • 1/5 kg czerwonej papryki- pokrojona w cienkie paski
  • 1 kg ogórków- pokrojone w plastry
  • 1/2 kg marchewki- pokrojona w plastry
  • 1-11/2 kg białej kapusty- poszatkowanej
  • 1 łyżka soli i warzywka

Zalewa:

  • 1 l wody
  • 1 szkl. octu
  •  1 szkl. cukru
  • 2 łyżki soli
  • 10 sztuk ziela angielskiego
  • 6 liści laurowych
  • świeżo zmielony pieprz do smaku

Przygotowanie:

 Pokrojone warzywa przełożyć do wielkiego garnka i wszystko razem wymieszać. Posypać solą i warzywkiem i przemieszać ponownie.
Zalewę zagotować i gorącą wlać do garnka z warzywami.
Zostawić na 12 godzin, kilka razy przemieszać.
Przełożyć do słoików z zalewą.
Sałatkę pasteryzować 20 minut, obrócić do góry dnem i zostawić do ostygnięcia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...