ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

środa, 2 kwietnia 2014

152. Klasyczny suflet serowy

Witam, dzisiaj pragnę wam przedstawić suflet serowy wg przepisu Gordona Rasay'a.  Jest z nim  trochę pracy, ale uwierzcie mi na słowo póki nie spróbujecie, że naprawdę warto. Przepis zapożyczyłam z innego bloga.Tam został określony jako trudny, ale według mnie jeśli się jest dokładnym i śledzi przepis to nie jest znowu taki trudny, ale do początkujących osób nie polecam, jeśli z sufletami nie miały do czynienia.


Składniki na beszamel:( 9 porcji sufletu spokojnie z tych proporcji wychodzi przy wielkości foremek 6cm)

  • 50 g mąki
  • 50 g miękkiego masła (+ odrobina do wysmarowania foremek)  
  • 500 ml mleka                                       
  • mała cebula
  • 1 gwiazdka anyżu                    
  • 3 goździki
  • 1 listek laurowy
  • 1 łyżeczka gorczycy 

Sery:                             

  • 100 g Gruyère 
  • 100 g cheddara
  • 85 g parmezanu 

Składniki na dodatek do beszamelu

  • 6 jajek
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • 1 łyżka sosu worcester
  • 1 łyżeczka musztardy
  • pół łyżeczki soli, świeżo mielony pieprz

* Sery można zamienić, ale ważne jest to aby miały wyraziste smaki bo inaczej suflet będzie mdły. Przy łagodniejszych serach można zwiększyć do łyżki ilość soku z cytryny i musztardy.

 Przygotowanie:

Najpierw beszamel: 

Mąkę dokładnie zagnieść z masłem na beurre manié. Schłodzić szybko w zamrażalniku.
Cebulę posiekać, przyprawy rozgnieść grubo w moździerzu(ja nie posiadam moździeża więc rozdrobniłam je tłuczniem do ziemniaków). Mleko wlać do rondla z grubym dnem, dodać przyprawy i cebulę. Doprowadzić do wrzenia i powoli, często mieszając gotować na wolnym ogniu 5 minut, aż przyprawy uwolnią zapach. Przecedzić mleko do dużego rondla, odciskając dokładnie przyprawy, aby do mleka przeszło jak najwięcej ich smaku. Zostawić na kilka minut do przestudzenia.

Przestudzić kilka minut, wmiksować żółtka i grubo starte sery. Dodać worcester i musztardę. Sprawdzić, czy sos jest wystarczająco słony i ewentualnie dosolić. Dodać świeżo mielony pieprz. 
Taki sos można przygotować nawet dwa dni wcześniej i trzymać w lodówce. Przed użyciem koniecznie doprowadzić do temperatury pokojowej. 
Nastawić piekarnik na 200 stopni (bez termoobiegu).
Dokładnie wysmarować foremki masłem i wstawić do lodówki.( Ja etap wstawiania foremek do lodówki opuściłam)
Białka ubić z sokiem z cytryny na dość sztywną pianę( suflet urośnie najlepiej na takiej jeszcze trochę miękkiej).
Wmieszać delikatnie, łyżką, pianę do sosu serowego. Najpierw dwie łyżki, żeby go rozluźnić, a potem stopniowo, szybko i delikatnie, żeby nie zabić piany.

Wyciągnąć foremki z lodówki, napełnić masą. Szybko wstawić do piekarnika.
Po 10 minutach obniżyć temperaturę do 180 stopni i piec jeszcze 20 minut, aż do zrumienienia. Podawać natychmiast. 

Mój suflet urósł tak wielki że do połowy wychodził z formy. Ale im większy tym lepszy i wyszedł mi za pierwszym podejściem. Zachęcam wszystkich do spróbowania, naprawdę warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...