ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

wtorek, 29 listopada 2016

229. Suflet serowy

Witam, dzisiaj przychodzę do Was z przepisem na suflet serowy zaczerpnięty z jednej z gazet.


Składniki:                              


  • 25 g masła
  • 150 ml tłustego mleka
  • 1 łyżka mąki
  • 3 jaja oraz dodatkowe białko
  • odrobina musztardy
  • szczypta chili
  • 75 g tartego parmezanu( lub innego tego typu sera)
  • dodatkowy ser do posypania( ja użyłam goude )
  • 2 łyżki drobno posiekanego szczypiorku

Przygotowanie:

Przygotować sos beszamelowy.
Na małym ogniu w rondlu rozpuścić masło, dodać mąkę cały czas mieszając i stopniowo dodawać mleko, cały czas mieszając aby nie zrobiły się grudki.
Rozgrzać piekarnik do 200 stopni C. Oddzielić żółtka od białek i kiedy beszamel ostygnie wbić żółtka do beszamelu razem z musztardą i odrobiną musztardy i chili. Stopniowo dodać ser i szczypiorek, doprawić solą i pieprzem do smaku.
Foremki wysmarować masłem i posypać potartym serem. Ubić białka na sztywno i małymi porcjami dodać do ciasta. 
Foremki wypełnić ciastem do 3/4 wysokości i piec w piekarniku przez 10 minut ( ja piekłam 12 minut).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...