ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

niedziela, 19 sierpnia 2018

248. Tort lodowy z owocami


Witam, dzisiaj chciałabym Wam przedstawić super przepis na tort lodowy, tym bardziej, że upalne lato trwa i nie zapowiada się, aby się coś zmieniło co mnie bardzo cieszy :) Przepis znalazłam na polki.pl




Składniki:                                    


  • 500 ml mleka
  • 100 g drobnego cukru
  • laska wanilii
  • tabliczka białej czekolady
  • 6 żółtek
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • szklanka malin


Przygotowanie:



Mleko zagotować z połową cukru i przekrojoną wzdłuż laską wanilii. 
Dodać połowę połamanej na kawałki czekolady, mieszać aż się rozpuści. ( ja dodałam całą tabliczkę)
Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem na puszystą masę.
Gorące mleko wlewać cienkim strumieniem do żółtek i cały czas ubijać masę.
Masę podgrzewać na małym ogniu, aż zacznie gęstnieć.
Zdjąć z ognia, wystudzić i dobrze schłodzić w lodówce.
Zimna masę żółtkową wymieszać z zimną kremówką ( mikserem na małym obrotach).
Tortownicę wyłożyć  folią spożywczą. ( ja przelewałam masę do silikonowe formy, przed podaniem odkleiłam boki i delikatnie podciągałam formę z wywróconym torem na talerzu, aby wyszła).
Przełożyć do niej połowę masy, wyłożyć na nią maliny i przykryć pozostałą reszta masy.
Włożyć do zamrażarki na całą noc.
Przed podaniem udekorować owocami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...