ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

piątek, 26 kwietnia 2013

91. Krem z marchwii

Witam dzisiaj dodam łatwy przepis na krem z marchwi, trochę do niego dodałam od siebie.


Składniki na krem:

-1/2 kg marchwi (na 1l wody)gotowanie
- 1 cebula
- 2 łyżki masła
- 1 kostka bulionu warzywnego
- 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
- 2 łyżki soku z cytryny
- sól, pieprz, cukier







Przygotowanie:

Na rozpuszczonym maśle udusić pokrojoną cebulę, przyprawić solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Ugotować marchew we wrzątku z rozpuszczoną kostka bulionową. Jeśli marchew jest młoda lub pokroimy ja na mniejsze kawałki , będzie miękka po kilku minutach. Zupa będzie miała pełniejszy smak, jeśli do marchwi dodamy kawałek aromatycznego selera i pietruszki. Po lekkim ostudzeniu zmiksować bulion z marchwią oraz uduszoną cebulę i doprawić krem sokiem z cytryny, solą, pieprzem i cukrem, a najlepiej łyżka miodu. Jeśli krem wyjdzie za gęsty możemy dolać do niego trochę wrzątku. Jako dodatek możemy dodać do niego posiekana kolendrę lub pokrojone w kostkę owoce mango.

Ja dodałam do zupy troche bazylii, oregano i gotowałam na bulionie rosołowym i była pyszna.



1 komentarz:

  1. Serdecznie zapraszam do zgłoszenia przepisu do akcji/konkursu "Wiosenne zupy". Wszystkie szczegóły znajdziesz na moim blogu: http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...