ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

wtorek, 29 października 2013

129. Smażone pierożki faszerowane.


Ostatnio oglądając masterchef'a przypadł mi do gustu przepis Daniela Hucika na pierożki drożdżowe. Troszkę pozmieniałem przepis pod siebie a i tak były pyszne. Najlepiej podać z sosem czosnkowym którego ja nie miałem. Pierogi idealnie nadają się na urozmaicenie stołu podczas imprez. Oto link do oryginalnego przepisu.

Składniki na ciasto:

  • 500 g mąki
  • ¼ szklanki stopionego masła
  • 1 jajko
  • 50 g drożdży
  • 1 szczypta cukru
  • ½ łyżki soli
  • olej do smażenia




Drożdże rozetrzeć z cukrem, zalać 100 ml ciepłej wody, wymieszać, odstawić do wyrośnięcia. Ze wszystkich składników zagnieść ciasto, przykryć i pozostawić do wyrośnięcia.

Farsz

1 pierś z kurczaka
1 cebula
100 g sera twardego, np. ementalera 
papryka czerwona
sól i pieprz, papryka słodka


Ser żółty zetrzeć na tarce lub zmielić w blenderze (ja tak zrobiłem ser w plastrach i był dobry). Pierś z kurczaka pokroić w drobną kosteczkę, natrzeć przyprawami i podsmażyć krótko z każdej strony. Cebulę pokroić w kostkę i również bardzo krótko podsmażać. Składniki wymieszać.

Ciasto rozwałkować, wycinać koła i faszerować. Smażyć na głębokim tłuszczu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...