ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

czwartek, 17 maja 2018

246. Ciasto rabarbarowe

Witam, sezon na rabarbar już otwarty, więc z tej okazji pyszne ciasto.
Przepis dała mi moja koleżanka i jak zrobiłam dzisiaj ciasto z mamą to siostra tez postanowiła go zrobić w domu.


Składniki:                                                 


  • 4 jaja w temp. pokojowej
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1/2 kostki masła lub oleju roślinnego(ja zrobiłam z mamą na roślinnym)
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczoenj
  • 500 g rabarbaru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:


Tortownicę o wymiarach 26 cm wysmarować masłem a dno wyłożyć papierem do pieczenia.
Rabarbar umyć, obrać i pokroić na pół centymetrowe plastry.
Jaja, cukier i cukier waniliowy wrzucamy do garnka i ubijamy na puszysty jasny krem na wysokich obrotach przez 10 minut.
Następnie stopniowo, cienkim strumieniem dodajemy olej, cały czas miksując przez następne 5 min.
Mąkę wsypujemy do oddzielnej miski razem z proszkiem do pieczenia i sodą i wszystko razem mieszamy.
Przesiewamy 1/3 mąki do ubitej masy i krótko miksujemy na minimalnych obrotach, dodajemy drugą część mąki i znów miksujemy, a następnie ostatnią porcję mąki i również miksujemy.
Ciasto wykładamy do tortownicy, wsypujemy rabarbar tak, żeby był on równo miernie rozłożony, posypujemy cynamonem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na 45 minut. Pieczemy do suchego patyczka. 
Myśmy z mama nasze ciasto piekły godzinę bo ciasto było dalej w środku mokre.

Na upieczone i wystudzone ciasto posypujemy cukier puder.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...