ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

poniedziałek, 17 września 2018

249. Red velvet cake- Amerykański klasyk

Witam , dzisiaj chciałabym Wam przedstawić wypróbowany przeze mnie przepis na amerykański klasyk. Długo myślałam jaki tort wyczarować na okrągłe urodziny mojego męża, a ten tort chodził już za mną jakiś czas, Więc przy pomocy mojej siostry wyczarowałyśmy go.
Przepis wzięłam ze strony http://www.mojewypieki.com/przepis/red-velvet-cake.
Masę kremową zrobiłam z siostrą po swojemu.


Składniki:                                               


  • 2 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 1/4 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżka kakao
  • pól łyżeczki soli
  • 2 duże jajka
  • 1 1/2 szklanki oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżka winnego octu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 60 ml czerwonego barwnika w płynie( ja użyłam barwnika w proszku)





Przygotowanie:


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę, kakao i sól przesiać do naczynia. Dodać cukier, wymieszać.
W drugim naczyniu lekko roztrzepać jajka; dodać olej, maślankę, barwnik, ekstrakt i wymieszać do połączenia rózgą kuchenną( barwnika dałam tyle, aby był ładny czerwony kolor).
Składniki suche przesypać do składników mokrych, wymieszać rózgą kuchenną do połączenia się składników (mieszając tylko w jednym kierunku).
Do szklanki wlać ocet, dodać sodę, wymieszać. Powstanie piana.
Od tego momentu działać szybko - pianę wlać do ciasta, wymieszać.
Ciasto podzielić równo między dwie tortownice.- można, chociaż ja wszystko wlałam do jednej formy i po przestudzeniu przekroiłam na pół, i wyrównałam górę przez co zostało na posypanie tortu z góry.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 30 minut, lub dłużej, do tzw. suchego patyczka.
Przestudzić w formie, wyjąć i całkowicie wystudzić.


Masa kremowa:


  • 250 ml kremówki
  • 250 g serka maskarpone
  • 1 łyżka cukru
Kremówkę ubić na sztywno z cukrem 
i delikatnie wymieszać z serkiem.

Wykonanie:

Przestudzone ciasto przełożyć grubą warstwą kremu, boki i wierzch wysmarować kremem.
 Ja dodatkowo posypałam wierzch okruchami ciasta, które uzyskałam poprzez ścięcie górki z upieczonego ciasta.
Tort przechowywać w lodówce pod przykryciem.

Wszyscy goście byli zachwyceni wyglądem tortu jak i jego smakiem.
Ciasto może wydawać się ciężkie przez ilość składników, ale tak naprawdę jest lekkie i chłodne, jeśli wyjmie się go z lodówki na pół godziny przed przybyciem gości( u nas się to sprawdziło rewelacyjnie bo w ten dzień był upał 31 stopnie).
Mogę obiecać z mojej strony, że jeszcze nie raz zagości na naszym stole.

2 komentarze:

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...