ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

środa, 2 października 2013

126. Złote placki ziemniaczane

Dziś korzystając z wolniejszego dnia przygotowałem obiad, a naszła mnie ochota na pyszne placki według przepisu mojej babci. Placki można jeść same lub jak ktoś woli można posypać cukrem lub śmietaną, ja osobiście nie przepadam za plackami na słodko.


Składniki:


  • Ziemniaki
  • cebula
  • jajka
  • mąka 
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia




Wykonanie:


  1. Ziemniaki obieramy i myjemy, cebulę obieramy.
  2. Obrane ziemniaki i cebulę przepuszczamy przez maszynkę do tarcia ziemniaków (ew. przez sokowirówkę) lub trzemy na tarce na najdrobniejszych oczkach.
  3. do startych ziemniaków dodajemy jajka, sól i pieprz, całość mieszamy i dodajemy mąkę(ciężko jest określić ile mąki ma być ja robię na oko ) i całość dokładnie mieszamy. 
  4. Sprawdzamy czy ciasto jest dość przyprawione, w razie potrzeby doprawiamy.
  5. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy cienkie placki na złocisty kolor. Ważne żeby olej był mocno rozgrzany inaczej placek nasiąknie olejem. Można najpierw usmażyć mały placek, żeby sprawdzić smak.
  6. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...