ceneo

Ekspresy do kawy_kreacje_świąteczne - sprawdź opinie

kam

czwartek, 20 listopada 2014

191.Pieczeń z jelenia

Witam wszystkich czytelników dziś chciałbym przedstawić mój przepis na pieczeń z jelenia. Niestety mięso ciężko u mnie dostać lecz dzięki znajomemu myśliwemu udało się i mogę przedstawić kilka przepisów z dziczyzną na pierwszym planie. Do pieczeni użyłem mięsa pochodzącego z udźca.


Składniki:


  • Mięso z jelenia lub sarny( u mnie udziec)
  • Kiełbasa myśliwska 
  • jałowiec(owoce)
  • rozmaryn
  • czosnek
  • cebula
  • oliwa z oliwek ok 100 ml
  • musztarda (u mnie dijon)
  • czerwone wytrawne wino ok 250 ml
  • tymianek
  • sól i pieprz
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • śmietana
  • masło

Wykonanie:
Przygotowujemy marynatę:

Wszystkie przyprawy dajemy do moździerza lub miski i rozcieramy ( ja do rozcierania użyłem tłuczka do ciasta). Czosnek siekamy drobno lub przeciskamy przez praskę, dodajemy do przypraw i rozcieramy. Do roztartych przypraw dodajemy oliwę, 2 łyżeczki musztardy,oraz wino, całość mieszamy. 
Powstałą marynatą zalewamy mięso, cebulę kroimy w piórka i dodajemy do mięsa. Tak przygotowane mięso odstawiamy do lodówki na noc lub cały dzień.

Na 30 minut przed smażeniem wyciągamy mięso aby nabrało temperatury pokojowej.
Rozgrzewamy brytfannę z masłem i obsmażamy mięso z każdej strony na złoty kolor Kiełbasę kroimy w kostkę i dodajemy do mięsa, gdy mięso z kiełbasą są obsmażone, dodajemy marynatę i dusimy do miękkości ok  3 godziny (do podlewania mięsa można użyć bulionu można również użyć szybkowara wtedy duszenie trwa ok 30 minut. ) Gdy mięso jest już miękkie wyciągamy z brytfanny,kroimy na plastry i zagęszczamy sos zawiesiną z mąki i wody( należy pamiętać aby mąki nie było z byt dużo i dobrze się ugotowała w sosie) do powstałego sosu dodajemy 2 łyżki śmietany dokładnie mieszamy, zagotowujemy sos i go doprawiamy. wkładamy mięso do sosu i podajemy z ziemniakami lub kluskami śląskimi i kapustą zasmażaną

1 komentarz:

260. Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami

 Witam, po bardzo długiej nieobecności przychodzę do Was z bardzo pysznym przepisem na bardzo lekki tort bezowy z bakaliami. Przyznam się, ż...